Με μεγάλη επιτυχία οι παραστάσεις: Μαινάδων Μονόλογοι
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο κύκλος των παραστάσεων Μαινάδων Μονόλογοι
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο κύκλος των παραστάσεων Μαινάδων Μονόλογοι της Χαράς Κόντου σε σκηνοθεσία Μαρίας Μανιώτη από την ερασιτεχνική ομάδα θεάτρου ενηλίκων της Σχολής Χορού και Θεάτρου ΑΝΕΜΗ στο Δημοτικό θέατρο Ρόδου με την συνδιοργάνωση του ΔΟΠΑΡ, με σκοπό την ενίσχυση του Φιλ. Συλλόγου Αγια Σοφία και του Ξενώνα Κακοποιημένων Γυναικών Ρόδου.
Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τεράστια και άνθρωποι της τέχνης και της δημοσιογραφίας έγραψαν για την παράσταση. Μερικά αποσπάσματα αυτών:
Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές από καρδιάς. Η εκλεκτή φιλόλογος Χαρά Κόντου με τα κείμενα που κατέθεσε , μέσα από μία γλώσσα σύγχρονη κι αιχμηρή , μας υπενθύμισε την αδυναμία των ανθρώπων να αντισταθούν σε μια κοινωνία που έχει να επιδείξει τόση βία και τόση παράλογη σεξιστική συμπεριφορά. Ενώ η χαρισματική Μαρία Μανιώτη μέσα από την σκηνοθεσία και τη σκληρή δουλειά της, μας δίδαξε πως η Τέχνη του θεάτρου δεν είναι μια απασχόληση ωραία αλλά αγώνας κατάκτησης ενός δύστροπου αγαθού που λέγεται Ελευθερία . Η ομάδα θεάτρου ενηλίκων της σχολης χορου&θεάτρου ” Ανέμη ” με τους ξεκαρδιστικούς ρόλους τους, φανέρωναν πως όσοι βρίσκονται διωγμένοι από το παρόν , κυκλοφορούν στο σπαραγμένο τους παρελθόν προσπαθώντας μάταια να αναστήσουν τα πάντα με πολλή πίκρα και το “χρώμα ρημαγμένης βιολέτας”, όπως θα’ λεγε και ο Κάρολος Μποντλέρ.
Σουλειμάν Αλαγιαλή Τσιαλικ Ποιητής
Το κοινό των παραστάσεων βρέθηκε μπροστά σε μια ολοκληρωτική και άνευ όρων απογύμνωση ενός ψυχισμού υπέρλαμπρου σε βαθμό τύφλωσης. Οι επί σκηνής πρωταγωνίστριες και πρωταγωνιστές μπόρεσαν επιτέλους να δουν μέσα τους ειλικρινά· από τον εσωτερικό τους κόσμο να τραβήξουν έξω όλα εκείνα τα ταπεινωτικά, επώδυνα, σεξουαλικά, ερωτικά, διασκεδαστικά απωθημένα και να τα προβάλλουν στο κατάμεστο δημοτικό θέατρο της Ρόδου. Οι ηθοποιοί, άνθρωποι του διπλανού γραφείου, πρόσωπα που στέκονται στην ουρά για τον πρωινό καφέ στο χέρι, ενσάρκωσαν με επιτυχία όλους τους ψυχισμούς των Μαινάδων Μονόλογοι. Ερασιτέχνες ηθοποιοί με υπέροχες ερμηνείες, αποπροβλημάτιστες, ανάλαφρες παρά το βάρος του ρόλου τους. Χωρίς καμιά δυσκολία έφεραν σε πέρας όλα εκείνα που υπό καθημερινές συνθήκες λέγονται σε μικρές δόσεις και με μεγάλες παύσεις.
Νεκτάριος Καλογήρου Δημοσιογράφος
Το κοινό βρήκε αυτό που λέμε το δικό του ηθογραφικό αποτύπωμα σε αυτό το έργο που μας δείχνει πόσο βαθιά μέσα στις ρίζες της Ελλαδικής κοινωνίας βρίσκονται οι άξονες ενός κοινωνικού αποτυπώματος ικανού να αφήσει άφωνους κοινωνιολόγους, ψυχιάτρους, ερευνητές, ηθογράφους , μελετητές και Αγίους που ευελπιστούν στη μεταστροφή της Ελλαδικής κοινωνίας -μα αλλοίμονο- αυτή η κοινωνία αποχαιρετά γιατί συντρίβεται από την παρακμή. Όμως, η πολυτάλαντη Χαρά Κόντου ισορροπεί αυτό το «τραύμα» της Ελλαδικής χωματερής με άφθονο γέλιο μέσα από περσόνες ……χαρακτηριστικού εκτοπίσματος που συναντάμε καθημερινά στις ερήμους των πυκνοκατοικημένων πόλεων ενώ η σκηνοθεσία και οι υπέροχες οπτικές της παράστασης αφορούν την πολυτάλαντη και ικανή να «απογειώσει» την όποια παράσταση Μαρία Μανιώτη. Ο Τσέχωφ είχε πει ότι «οι πιο ανυπόφοροι άνθρωποι είναι οι διασημότητες της επαρχίας» κι αυτό το τσιτάτο του -που δείχνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα παγκόσμιο φαινόμενο ίσως να αναδεικνύεται μέσα από τα πολυτάλαντα χαρακτηριστικά των υπέροχων ηθοποιών-που δηλώνουν υπερήφανα ερασιτέχνες ενώ είναι φτασμένοι ηθοποιοί μεγάλου βεληνεκούς.
ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ Δημοσιογράφος-Συγγραφέας
Μένω στην ατάκα μίας μεγαλύτερης ηλικίας θεατή, η οποία βγαίνοντας από το θέατρο στην ερώτηση της συνοδού της, αν της άρεσε η παράσταση, απάντησε χωρίς δεύτερη σκέψη, πώς άκουσε να λέγονται μεγάλες αλήθειες. Κάτι παραπάνω θα ξέρει, αναλογίστηκα, υποθέτοντας πώς οι εμπειρίες της ζωής της, τεκμηριώνουν απόλυτα ένα τέτοιο συμπέρασμα.
Ναι, έτσι είναι… Να όμως που τις μεγάλες αλήθειες της ζωής μας, οι ισοπεδωτικοί ρυθμοί της καθημερινότητας τις θολώνουν, τις θαμπώνουν, τις εξαφανίζουν. Αντ’ αυτού, υιοθετούμε με ευκολία στερεότυπα, κατασκευασμένα πρότυπα, ό,τι συναντάμε μπροστά μας στις οθόνες των smartphones τωνtablets των ηλεκτρονικών υπολογιστών, στην TV!
Μόνο που τα πρότυπα αυτά, χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε μας εγκλωβίζουν σε ρόλους παράταιρους και κοστούμια στενά και άβολα. Χαλάνε την ποιότητα των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων, μεταξύ των ανδρών και των γυναικών, επιδρούν αρνητικά στη μεταξύ τους επικοινωνία. Και αυτές τις μεγάλες αλήθειες της ζωής, τις αντιλαμβανόμαστεμόνο όταν τις βλέπουμε ως δραματουργικό/θεατρικό δρώμενο στη σκηνή.
Ταυτίστηκα κάποιες φορές με τα μηνύματα του έργου. Ένιωσα πώς συναντώ τη μητέρα μου, τον γυναίκα μου, στενά συγγενικά και φιλικά μου πρόσωπα, τον ίδιο μου τον εαυτό στο σανίδι. Σίγουρα, το ίδιο θα αισθάνθηκαν πολλοί-αν όχι όλοι-οι θεατές. Τελικά πέρα από αποκαλυπτική και αφυπνιστική ήταν μία εμπειρία κάθαρσης και εξαγνισμού.
Και κάτι ακόμη… Ένιωσα αισιοδοξία και χαρά για τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού στο κάλεσμα της θεατρικής ομάδας «Ανέμη» που έδωσε τρεις παραστάσεις για τη στήριξη του Ξενώνα Φιλοξενίας Γυναικών θυμάτων βίας Δήμου Ρόδου. Αισθάνθηκα πως υπάρχει ακόμη ελπίδα όταν η αλληλεγγύη και η αλληλοϋποστήριξη αποτελούν αρχές και αξίες ζωντανές σε μία κοινωνία που παλεύει με προκλήσεις που δοκιμάζουν τη συνοχή της.
Δημήτρης Γκαρτζώνης Δημοσιογράφος
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ
Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής & Υγείας
Ξενώνας Φιλοξενίας Γυναικών ΠΡΟΣ: Την Σχολή Χορού και Θεάτρου «Ανέμη»
ΘΕΜΑ: Ευχαριστήρια επιστολή προς τη Σχολή Χορού και Θεάτρου «Ανέμη»
Σας Ευχαριστούμε θερμά για την ευγενική χορηγία σας σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης προς τον Ξενώνα Φιλοξενίας Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Ρόδου. Η πρωτοβουλία σας αυτή να ενισχύσετε μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία την δομή μας με υλικά αγαθά, τα οποία ο κόσμος προσέφερε αντί για εισιτήριο της παράστασης σας «Μαινάδων Μονόλογοι» αποτελεί παράδειγμα προς κάθε συνάνθρωπο και ενισχύει την κοινωνική συνεργασία και συνεισφορά. Η προθυμία του ροδιακού κοινού να προσφέρει τρόφιμα και διάφορα είδη πρώτης ανάγκης στις φιλοξενούμενες του Ξενώνα και τα παιδιά τους, ήταν πέρα από κάθε προσδοκία μας ουσιαστική και συγκινητική και αποδεικνύει για άλλη μια φορά την ευαισθητοποίηση του ροδιακού κοινού προς τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Στη σχολή χορού και θεάτρου «Ανέμη» και στην ομάδα θεάτρου ενηλίκων «Ανέμη» και ειδικότερα σε σας κυρία Μανιώτη, ευχόμαστε πολλές καλλιτεχνικές επιτυχίες και να συνεχίσετε να προσφέρετε μοναδικές παραστάσεις στο κοινό της Ρόδου που τόσο απολαμβάνει πάντα να τις παρακολουθεί.
Με εκτίμηση,
Η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Οικολογίας, Ισότητας και Πρωτογενούς Ανάπτυξης
Ευδοκία Πάττα – Αποστολίδη
Δήμος Ρόδου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
- Κείμενα: Χαρά Κόντου
- Σκηνοθεσία: Μαρία Μανιώτη
- Επιμέλεια Σκηνικού: Κατερίνα Αγγελινιού, Γραφείο Τελετών ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ
- Ηχος & Φως: Φώτης Γιακουμάκης – Φιλήμονας Ρούσσος
- Γραμματειακή Υποστήριξη: Καλλιόπη Χατζηπαπά
- Σχεδιασμός Αφίσας: Καίτη Παρασκευά – Νίκος Χατζηκαλημέρης – Ζωή Μιτροτάσιου
- Φωτογραφία Αφίσας: Δημήτρης Λάγκαλης
Παίζουν με αλφαβητική σειρά:
ΠΑΥΛΟΣ ΔΙΑΚΟΣΤΑΜΑΤΙΟΥ
ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
ΧΡΥΣΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΝΙΩΤΗΣ
ΧΑΡΑ ΜΑΤΖΑΒΙΝΟΥ
ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΠΛΑΤΗ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΩΤΡΙΛΗ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΕΝΕΝΤΕ
ΦΙΛΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ:ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΧΑΤΖΗΠΑΠΑ