Προσεγγίσεις Μετά την Απόσταση – από τις Εκδόσεις ΔΩΔΩΝΗ
«Προσεγγίσεις μετά την απόσταση» η παρουσίαση της νέας ποιητικής συλλογής του Σουλεϊμάν Αλάγιαλη – Τσιαλίκ.
Το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου του ΔΟΠΑΡ, το περιοδικό Λόγου και Τέχνης «Νησίδες» και το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, συνέπραξαν με ιδιαίτερη επιτυχία για την παρουσίαση της νέας ποιητικής συλλογής του καταξιωμένου και αγαπητού Ρόδιου ποιητή, Σουλεϊμάν Αλάγιαλη Τσιαλίκ, «Προσεγγίσεις Μετά την Απόσταση» από τις Εκδόσεις ΔΩΔΩΝΗ.
Πρόκειται για την έβδομη ποιητική του συλλογή, που περιλαμβάνει 30 ποιήματα γραμμένα κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Μέσα από τη γραφή του ο ποιητής καταθέτει την εμπειρία του, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς του για τους περιορισμούς που επιβάλλει η εποχή, ταυτόχρονα όμως οραματίζεται και αισιοδοξεί. Η αίθουσα της Νέας Πτέρυγας του Νεστορίδειου Μελάθρου γέμισε ασφυκτικά από φίλους του ποιητή και της γραφής του και παρακολούθησαν μια ξεχωριστή εκδήλωση που κράτησε αμείωτη την προσοχή του κοινού τόσο με τις ενδιαφέρουσες ομιλίες, όσο και με τις εξαιρετικές καλλιτεχνικές παρεμβάσεις που πλαισίωσαν τη βραδιά με εκφραστικότητα και συναισθήματα.
Πρώτος ομιλητής ο κ. Θάνος Ζέλκας, πτυχιούχος Φυσικής και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου, υποψήφιος διδάκτορας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, προσέγγισε την ποιητική συλλογή αναδεικνύοντας συσχετισμούς ανάμεσα στην Τέχνη και την Επιστήμη, αλλά και στον τρόπο που οι δύο έννοιες λειτουργούν και αλλάζουν τη ζωή μας.
Ο κ. Σπύρος Στογιάννης, με σπουδές στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Αθήνας, μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο Φύλο και την Εκπαίδευση και τελειόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και πολύχρονη προσφορά εργασίας σε κοινωνικούς φορείς ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και ραδιοφωνικός παραγωγός, αναφέρθηκε στην προσφορά της Ποιητικής Τέχνης στο κοινωνικό σύνολο και στην επίδρασή της στα πρόσωπα ξεχωριστά.
Τρίτη ομιλήτρια της βραδιάς, η Φιλόλογος και υποψήφια Διδάκτωρ του Τμήματος Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου, προσέγγισε φιλολογικά την ποιητική συλλογή «Προσεγγίσεις μετά την απόσταση», εστιάζοντας στην σημασία και την δύναμη των λεκτικών εικόνων, παρουσιάζοντας έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης, κατανόησης και πρόσληψης της Ποίησης.
Η κ. Μαρία Μανιώτη, Υπεύθυνη του Κέντρου Τέχνης ΑΝΕΜΗ, χορεύτρια, ηθοποιός και πλέον δασκάλα χορού & θεάτρου, Σύμβουλος ψυχοκινητικής ανάπτυξης βρεφών νηπίων και γονέων, με την εκφραστική φωνή της απήγγειλε επιλεγμένα ποιήματα της συλλογής πλαισιώνοντας τους ομιλητές. Στην κιθάρα την συνόδευσε ο κ. Αλέξανδρος Χούλης.
Το καλλιτεχνικό μέρος της βραδιάς ολοκληρώθηκε με δύο ποιήματα μελοποιημένα από τον καταξιωμένο και ιδιαίτερα αγαπητό Αντώνη Κυζούλη, τα οποία ερμήνευσε με τη ζεστή φωνή του ο Βασίλης Μπακίρης με την μαέστρο Άντζελα Σπανού στο πιάνο.
Ο ποιητής κ. Σουλεϊμάν Αλάγιαλη-Τσιαλίκ συγκινημένος ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές της παρουσίασης και με θερμά λόγια απευθύνθηκε στο κοινό εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη του για την στήριξη και την αποδοχή που εισπράττει το έργο του όλα αυτά τα χρόνια. Κλείνοντας τη σύντομη ομιλία του αναφέρθηκε στη σημασία της Τέχνης στην ζωή μας και ζήτησε από όλους να είμαστε ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι για όσα δύσκολα και δυσάρεστα συμβαίνουν γύρω μας.
Στην εκδήλωση παρέστησαν και απηύθυναν χαιρετισμό οι Βουλευτές Δωδεκανήσου κ. Βασίλης Υψηλάντης, και Γιάννης Παππάς, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γιάννης Φλεβάρης, ο Αντιδήμαρχος κ. Κώστας Ταρασλιάς, και ο Πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου κ. Σέργιος Αϊβάζης. Μηνύματα για την βραδιά έστειλαν ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας και ο Διευθυντής των Εκδόσεων ΔΩΔΩΝΗ, κ. Μάρκος Λάζος. Παρευρέθηκαν επίσης πολλοί εκπρόσωποι θεσμών και φορέων, καθώς και πλήθος φίλων που έδειξαν με την παρουσία τους την εκτίμηση τους προς τον ποιητή, το ενδιαφέρον τους για την ποίηση, τις τέχνες και τις εκδηλώσεις που τις προβάλουν και τις αναδεικνύουν.
Συντονίστρια της εκδήλωσης ήταν η κ. Μαρία Σπανού, στέλεχος του Διεθνούς Κέντρου Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου του ΔΟΠΑΡ.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μπιλιάς